Bedrijfswagens

Besparen op onderhoud en brandstof?
Dat kan.


Een bedrijfsauto draait veel meer kilometers en daar is dus snel te besparen.
De meeste bedrijfsauto's zijn Turbo-diesels en daar komen we dus de interne vervuiling van de EGR tegen.
De EGR recirculeerd de uitlaatgassen wat voor een lagere verbrandingstemperatuur zorgt.
Doordat de verbrandingstemperatuur lager blijft, vormt zich ter plekke minder stikstofoxide.
Het nadeel van EGR is dat het (warme) uitlaatgas de zuurstof verdringt, waardoor onvolledige verbranding plaatsvindt.
Dat leidt tot een grotere uitstoot van roetdeeltjes.
Er is dus een 'dieseldilemma': door de uitstoot van stikstofoxide terug te brengen, groeit de emissie van roetdeeltjes en vice versa.


Kunt u zich voorstellen wat de roetdeeltjes in uw kostbare motor te weeg brengt?
Met gebruik van Water Injectie 'cleant' u eigenlijk steeds de motor.
Wanneer u vanaf de 90% van het totale vermogen vraagt, tijdens het optrekken bijvoorbeeld, zal het systeem water in het inlaattraject nevelen dat vervolgens omgezet wordt tot stoom in de verbrandingskamers. Deze reinigende werking zal uw motor niet alleen een stuk meer vermogen geven maar ook voorkomen dat die roetdeeltjes zich gaan hechten.


Meer vermogen?
Ja, het vernevelen van water, mist genaamd, zal de inlaattemperatuur sterk verlagen en zoals u waarschijnlijk wel weet bevat koudere lucht meer zuurstof dan warmere.
Uw motor wordt daardoor niet alleen sneller maar ook minder heet. Dat geldt dus ook voor de uitlaatgassen en dus tevens voor uw turbo.


En dat allemaal met een systeem dat slechts een paar honderd euro kost en met gewoon kraanwater werkt.
------------ Cool is Better 2010