------------ Cool is Better 2010
FAQ (Veelgestelde Vragen)


Moet ik motormanagement opnieuw laten afstellen?
In de meeste gevallen niet.
Maar wanneer er al een extreme tuning is gedaan dan is het verstandig om het wel te doen.
Ieder modern motormanagement is zo afgesteld dat er aan de emissie eisen wordt voldaan. Omdat er altijd een ruime marge aanwezig is tussen de fabrieksafstelling en de maximale afstelling kan een zogenaamde chiptuner de grenzen opzoeken en het motormanagement dusdanig afstellen dat er veel meer vermogen uit dezelfde motor wordt gehaald.

Alles heeft te maken met de manier waarop het motormanagement met de hoeveelheid ingespoten brandstof en luchtvolume omgaat.
Wanneer wij hier met water methanol injectie een wijziging gaan inbrengen is het natuurlijk zaak om daar het motormanagement van op de hoogte te brengen.
Het hoeft niet maar voor een optimale werking met het minst kans op schade is dit wel aan te raden.

Is dit systeem zonder risico?
Het antwoord is simpel: "Nee".
Maar dat behoeft natuurlijk wel enige uitleg.
Iedere modificatie die aan een motor wordt gedaan houdt een risico in.
Omdat dit kits zijn die je zelf monteert kan er schade ontstaan bij een foutieve montage.
Bijvoorbeeld door boorslijpsel achter te laten in het inlaatgedeelte wanneer je de nozzle aanbrengt. Je begrijpt wat er kan gebeuren wanneer je dit onder hoge druk de motor inblaast.
Het maximaal inbrengen van methanol en het niet daarop aanpassen van het motormanagement kan ook schade veroorzaken.

Wanneer je echter goed de aanwijzingen van de installatie opvolgt en bescheiden te werk gaat kan er hoegenaamd niets gebeuren.


Home    Inbouw    Prijzen    Forum  Voorwaarden  Contact